Feedback
Scriptiebeleiding bij Bureau Scriptiehulp komt in verschillende vormen. We kunnen op locatie of via skype op afstand afspreken. Maar vroeg of laat in het begeleidingstraject krijg je ook feedback op je scriptie in de kantlijn.
Je scriptie is uiteindelijk een pakje papier met cijfers en letters erop. Dus we kunnen coachen tot we blaren op onze tong hebben, maar wat telt is wat je inlevert bij je docent. Daarom is het enorm nuttig om feedback te krijgen op wat je aan tekst produceert. Bureau Scriptiehulp kan je tekst van feedback voorzien op onder meer:
-
must haves;
heb je alle noodzakelijke informatie in je probleemstelling genoemd? En in je onderzoeksopzet? -
interne logica;
klopt alles wat je beweert in samenhang met alles wat je verder nog beweert? -
structuur;
staat alles op de juiste plek, in het juiste hoofdstuk? -
‘dor hout’;
zoals wij dat noemen: tekst die eigenlijk weg kan, en; -
‘gebrekige speling’
taalkwesties, d’s en t’s, samenstellingen en andere spellingsfouten.
Maar ook als dat soort dingen doorgaans wel goed gaan, is feedback van onschatbare waarde. Zo maakten we in feedback mee:
- In het resultatenhoofdstuk van een interview-onderzoek presenteerde een student resultaten zonder ook maar een keer naar de interviews te verwijzen.
- In het methodehoofdstuk haalde een student de termen validiteit en betrouwbaarheid door elkaar.
- Een student presenteerde 1 pagina met resultaten, en 5 met conclusies (waarbij en passant ook nog nieuwe literatuur besproken werd).
Kortom: scriptiehulp zonder feedback op je scriptie is vrijwel nooit een goed idee.